create your own banner at mybannermaker.com!

13 January 2011

baby sitter????




nak sgt pkai bedak sejuk kan?hahaha...but u're so cute lah!




da lama x update blog nih..bz ckit.hahaha..ahad lepas abang ipar aku tiba2 datang n bawak anak2 dia si Balkis n Aisya datang umah..siap bawak beg2 dorg segala..yesss...tiba2 kena jadi baby sitter lak..baru rasa nk guling2 (membuta la apa lg)..tp sangat2 hepi bcoz i love both of them...even dorg sgt2 la notty...dl mmg da ada experiance pn jadi baby sitter masa cuti semester..tp yg tu btl2 baby ok coz masa tu baby tu baru 40 hari,mmg sgt2 mencabar lebih2 lg nk mandi kan dia..tp takat jaga anak buah aku yg sorg umo 2 tahun dan sorg lg 1 tahun, apa la sgt..oo cakap besar yer..hahaha..time dorg berak..fulamak,itu btl2 mencabar..uuuwaaa..busyuknya...da la dorg sgt2 mendera aku,sorg tindih atas perut,sorg lagi tarik rambut...awat kejam sgt hah,dera cik ngah lagu tu..smpai ati korg..bila disuruh tdo,kena ckap "ok,sape nak g tesco kena tdo dl" then dorg cepat2 buat2 tdo,bila time aku pejam mata,dorg p cucuk lubang idung aku..notty!time nak suruh buatkan air milo,dua2 pegang kaki aku,nak jalan pn susah..tiba2 si adik, Aisya nampak bedak sejuk cik nik dia,nak pkai bedak sejuk la plak..uuuwwaa...meh cni cik ngah pakaikan ekk..nanti da lawa leh g tesco..hahaha...pstu si kakak plak ajak kuar rumah,nak tgk ayam..uuuwaa...da kena dukung si adik,berat siut..tgh2 sibuk bwk dorg tgk ayam,tiba2 anak jiran sebelah (lelaki ok) tegur.." eh,anak ke tu? bila kawin?" ces,x psal2 aku nampak mcm mak budak...then i said " a'ah, anak..tp anak buah..hehehe"(terus buat muka comel)...dengan muka malu yg sgt comel (perasan),aku ajak anak buah aku msk dlm rumah..pstu mengada2 nak tgk rabbit lak,terus buka lappy.then google la pic2 rabbit..melarat plak ke pic lembu, pokke,mcm2 lg la..bila ptg adik aku bgn,aku serahkan tugas kt dia lak melayan anak2 buah..penat wei.x smpai setengah hari pn..baru beberapa jam jadi baby sitter nih,aku da surrender.So, whether I was ready for marriage?..?to be a mom??tepuk dada tnya la selera.. n i think,my answer is...Not Yet!


No comments:

Post a Comment