17 April 2012

sudah cukup sudah







Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu.

C/ Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkanku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisa
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin tersiksa
Lebih baik ku pergi saja

Tlah berulangkali kucoba mengalah
                                                                       ternyata sabarku tak berarti untukmu

Lagu ni mmg sangat2 sedih la kl dengar dikala sunyi atau dilayan ketika sedang memandu...mcm kena jer ngn diri aku lirik lagu ini..kadang2 terpikir adakah aku bahagia atas kesedihan org lain..dan sekarang mungkin aku dapat pembalasannya..aku dapat rasakan segala angan2 aku akan musnah tidak lama lagi..terasa seperti dia memaksa diri bersama dengan aku..lain benar perubahan dia sekarang..ya allah, hanya kau mengetahui segalanya..kau berikan aku kebahagiaan biarpun sekejap cuma, lantas kau tarik balik kebahagiaan itu..adakah itu dugaan dan ujian dari mu ya allah..jika ya, kau berikan lah hamba mu kekuatan..
p/s: usah diangankan sesuatu yang kita sendiri tidak pasti..

Testing jerk....huhu

lama btl la rasanya x update blog ni..sib bek x busuk lg..hahaha..sebenarnya x brapa nk ada idea atau dlm erti kata lain sudah kekeringan idea..bila bersedih baru la sibuk2 nk meluahkan perasaan dlm blog ni..blog ni kan umpama diari hatiku..byk sebenarnya aku nk update..tp line broadband aku ni kan..sejibik mcm siput tau..itu lah punca nya aku x nk update...huhu

02 April 2012

April...ku mengharapkan keajaiban dan kebahagiaan...


Kenapa April?? sebabnya seseorang telah berjanji kepada aku pada bulan April ini, dia akan menyelesaikan semuanya. tetapi semuanya masih kabur...aku msih menunggu..dengan penuh harapan..walaupun aku sendiri begitu takut untuk berharap..namun x salah aku menunggu..sekurang2nya aku berusaha untuk kebahagiaan aku sendiri..kl dl aku menyerah, aku redha dengan takdir yang sudah ditentukan untuk aku, aku cuba lari dari dia..namun dia masih bersama aku..kami seakan2 tidak dapat dipisahkan lagi..apakah ini juga takdir?orang kata, jika kita menyintai seseorang, lepaskan dia pergi..jika dia mmg ditakdirkan untuk kita, pasti dia akan kembali mencari kita..aku pernah melepaskan dia..walau berat ku rasakan, namun aku redha..aku cuba untuk menjadi insan yang setabah mungkin, biar pun beberapa kali aku tersungkur dalam meniti hari2 yang kulalui tanpa dia..sedangkan ketika itu dia begitu bahagia bersama insan pilihan hati nya..namun akhirnya dia kembali, menghulurkan tangan, memapah aku untuk kembali bangun, meniti hari2 bahagia..sungguh, aku terlalu bahagia bersamanya, tetapi dalam masa yang sama aku masih bersedih, aku masih takut yang dia akan meninggalkan aku lagi suatu hari nanti..walau dia telah berjanji...namun itu semua Allah yang tentukan..kita sebagai manusia hanya mampu merancang...wahai seseorang yang sangat aku kasihi, kota kan lah janji mu itu, kerna aku tidak tau sampai bila aku akan terus sabar menanti..aku hanya mampu berdoa, semoga Allah permudahkan segala urusan kita kelak..

03 December 2011

berakhir sudah kebahagiaan


Januari 2011,permulaan tahun baru dan membahagiakan untuk aku...perkenalan dgn dia amat2 menggembirakan...jiwa aku yg dl mati,hidup kembali..wlpn aku tau dia sudah berpunya,tp ntah kenapa aku jatuh cinta kepadanya.aku tau,aku x patut ada perasaan begitu...dia juga seolah2 menyukai aku.bermula dari first date...sejak hr tu,kami mula rapat...dan kami x sedar kami sudah dilamun cinta..aku xtau berapa dalam cinta nya kepada aku sb dia juga mencintai org lain.namun,cinta aku hanya lah pada nya...terlalu cinta!Mohd Haidar bin Abdul Majid..lelaki yang tlh menghidupkan jiwa aku...setelah apa yg aku sudah lalui selama ni...terasa seperti mati hidup semula..cinta itu sgt menyakitkan..namun cinta juga sgt membahagiakan.terima kasih kerana sudi menyambut hari lahir ku yang ke 26,kek itu sungguh cantik..wlpn dlm hujan,tp ttp romantik..hampir setahun berlalu...terlalu banyak kenangan yg kita tempuh bersama..

3 Disember 2011, ku mengharapkan kata2 mu itu hanya sebuah mimpi...aku cuba melelapkan mata,dgn harapan bila aku bgn keesokkan harinya,aku hanya bermimpi..mimpi ngeri.namun,puas aku cuba melelapkan mata,ttp tidak berjaya...aku hanya mampu menangis dan terus menangis...sebuah hakikat yg aku harus terima.diri mu bakal menjadi tunangan orang..Ya Allah,beratnya dugaan mu ini....aku mengharapkan kebahagiaan ini akan berpanjangan,,namun aku silap...kau lebih mencintai perempuan itu...yg lebih dl telah mencuri hatimu...aku bingung...kau tidak akn dapat ku miliki lg..hatimu milik dia..xlama lg diri mu jgk akan dimiliki...alangkah bahagia nya dirimu sayang...sedangkan aku, harus menderita bersama sisa2 kenangan yg telah kau tinggalkan...oh tuhan,aku sudah tidak ada kekuatan lg..aku ingin rebah,aku ingin tido,aku ingin pejamkan mata ku,supaya aku tidak lagi dpt mengingati dia.

aku sudah hilang semangat..kerana dia...kehilangan org yg kita syg sgt2 menyakitkan..suatu ketika,kita pernah ke masjid kristal di terengganu.aku pernah berdoa di masjid itu,semoga Allah berikan aku kebahagiaan bersama dia,kebahagiaan yg berpanjangan.aku ingin dia menjadi milikku...namun doa ku tidak dimakbulkan...dia tidak lg menjadi milikku...aku harus melupakan dia..selama-lamanya..aku tidak pernah upload gambar2 aku bersamanya....biarlah kali ni,aku abadikan gambar kami di sini...

05 September 2011

SAMBUTAN RAYA 2011

wit baby rayyan..cik ngah dia comel kan??

wit sis ana n baby rayyan..time ni blackout..so dok posing kt depan umah sb panas tahap maksima

geng gebu2

wit my lovely mom..sape lagi lawa???

wit sedara sepupu sepapat...

cik ngah n balkis!

paksu li wit anak2 buah dia

tok ayah ngn cucu2 kesayangan dia

budak2 comel..ayu berbaju kurung di pagi raya..

ASSALAMUALAIKUM.....

Alhamdulillah,seluruh umat islam telah menyambut hari raya aidilfitri,dan hari ini merupakan hari raya yang ke 7 mean da seminggu la kita berhari raya...masing2 sudah memulakan kerja semalam @ hari ni...rmai yg sudah meninggalkan desa dan kembali ke kota untuk mencari rezeki...dan jalan2 di kelantan kembali pulih seperti sedia kala...seperti kelaziman bila tiba musim perayaan,jalan2 di kelantan ni sgt2 la sesak tahap dewa smpai nk g kenduri n beraya pn sgt2 stress..tp oleh kerana raya,ku gagahkan jua menghadiri jemputan kenduri dan rumah terbuka...mari bercerita psl raya...untuk pengetahuan semua (mcm rmai jer follower aku ni kan) aku masih lagi gigih bekerja pada hari terakhir puasa...tp oleh kerana bos aku baik hati maka dia menghalau aku balik umah seawal pukul 11..sblm itu dia sempat bagi duit raya kt aku..huhuhu,time kasih bos!mlm raya tu plak,mak aku bt keputusan utk tutup kdai kerana dia terlalu sibuk menyiapkan tempahan2 nasi dagang dia..aku sgt2 gembira,bukan apa,slalunya kl mlm raya mak aku sibuk berniaga di kedai nya..so tinggal la aku sorg2 mengemas rumah..feel utk beraya tu x dirasai sgt..lebih meriah jika semua ahli keluarga berkumpul ramai2 dan sama2 mengemas rumah kan?so,mlm raya tu aku dan adik2 aku gigih mengemas rumah yg mcm tongkang pecah..huhuhu..tdo pn lwt,xkisah la mata nk bengkak di hari raya ke apa..janji aku dpt beraya dgn meriah bersama2 keluarga aku.

hari raya pertama


lepas sembahyang raya,ktorg beraya bersama-sama famly dl,salam2 ngn mak ayh,bg duit kt ank2 sedara..seronok melayan keletah ank2 sedara aku si Balkis ngn Aisya nih...ayu btl pkai baju kurung pstu jalan asyik jatuh jer sb kain dorg sempit...tahun ni cik ngah bg ckit jer duit raya x mcm tahun lepas..tahun ni cik ngah sengkek..huhuhu..lepas tu siap2 g beraya umah nenek belah ayh aku dan umah pak sedara aku..seronok sgt berkumpul rmai2..siap snap2 tp malangnya bukan dgn kamera hp aku so aku x dpt la koleksi gmbr2 tu..ni la padahnya kl x der fb sepupu2 sb dorg kata nk upload dlm fb,tgh hari nya balik umah sb abg ngn kak ipar nk dtg beraya kt umah.tgh2 syok beraya,leh plak x der bekalan lektrik..da panas gler time tu,mmg cair segala mekap2 kt muka nih.anak2 sedara nk nangis2 sb panas...msg2 agkt kerusi2 g dok kt luar umah amik angin yg x berapa nk sepoi2 bahasa..dkt 3 jam jgk lah ktorg berpanas-panasan...ptgnya g beraya rumah nenek belah mak plak..x brapa seronok sb rmai sedara2 n spupu da g beraya kt tmpt lain,so beraya ngn nenek jer lah...lepas tu wt muka x tau malu g beraya umah pkwe adik aku..best makan roti jala ngn kuzi,pstu makaroni sup..perut kenyang balik tdo la apa lg.huhuhu....

hari raya kedua


bgn agak lewat..bersihkan apa2 yang patut kt dapur....ada rendang daging kakak aku buat..emmm,sedap bila dimakan dgn pulut bg menggantikan ketupat dan lemang.huhuhu..tgh hari,pak sedara aku dtg..emm,agak boring ckit sb x berapa nk rapat ngn dia...huhuhu.so amik keputusan mendiamkan diri..tiba2 hp aku berbunyi lagu lazy song...membe aku nk dtg beraya kt umah..eemm,kwn lelaki but not special boyfrenz ok!malu jgk sb x der makanan nk dihidangkan..cuma ada biskut raya,dan rendangn pulut jer..lepas tu bersiap2 nk g umah membe aku roosliza..dekat jer umah,jalan kaki pn sampai tp nk jgk menumpang kete org...kt umah za,dia hidangkan makaroni goreng..aku sibuk melantak kek coklat...sedap woo...lepas tu ktorg g beraya umah sabariah,umah mokje,dan umah pija..best sgt2 jmpa membe2 lama.time raya cm ni la nk jmpa dorg kan,,kl x msg2 dok jauh diperantauan...

hari raya ketiga


menghadiri kenduri kawin membe tmpt keje..dua kenduri tu..siap sesat2 lg..da la masa nk beli hadiah ktorg kena Q panjang x hengat.pnya rmai org nk beli hadiah menandakan rmai la yg berkahwin dimusim perayaan ni..kenyang gler perut aku mkn kt tmpt kenduri,,,membe2 aku sgt comel bila dimekap..wah x sabarnya nk kwin jgk..hhuhuhu...ptgnya balik umah,g plak uman membe aku si zamir ni..nk bertemu mata ngn dia sblm dia berangkat ke Australia untk menyambung pengajian dia,,,lepas tu kebetulan mak aku bt laksa,so aku ajak2 kwn2 dtg umah mkn laksa...

hari raya keempat


ok..x pegi mana2...juz dok umah jer sb selesema..!!!!

hari raya kelima


selesema lagi..dok berehat kt umah jer!!!!!!!

hari raya keenam


dok umah jgk...sob..sob..sob....

hari raya ketujuh


dok umah jgk..bgn pn da tgh hari...cuma ptg kuar jap ngn za,g pjbt pos,n g makan2 mee sup n abc..wlpn demam dan lelah,tp aku mkn jgk abc..akibatnya mcm skang,semput jer...sabor jer la..

01 September 2011

TERKILAN





Ntah nape la dgn seorang kawan aku ni..tiba2 jer dia seakan berubah..ntah angin apa la yg msk dlm badan dia sampai kan dia jadi cm tu..bukan nk mengumpat psl dia,cuma nk meluahkan perasaan aku yg agak terkilan sgt ngn dia..dl dia x mcm ni..dia baik dgn aku..baik sgt..kemana2 pn aku ngn dia..nk mintak tlg pn senang,dia mmg baik,dia mmg suka tlg org,dia mmg rajin...xder sb aku nk mrh dia ke apa...ulang lg skali,aku cuma terkilan dgn dia jer okey..hihihi...ntah nape la dia x nk bls msj aku..pyh sgt ke nk bls..tau la raya masing2 sibuk layan tetamu n sedara mara  yg datang..tp time raya ni la kita amik kesempatan nk beraya ngn kawan2 jgk.ni x,kol dia mmg x dpt lgsg,msj aku dia x bls pn..aku mempositifkan pemikiran aku dgn beranggapan yg dia x der kredit utk membalas msj2 aku...rasa nk g jmpa dia n slow talk jer ngn dia..apa mslh dia..dl kl ada mslh blh jer cite2 kan...kl dia nk marah aku ke apa,gtau la..aku manusia biasa,aku ngaku slalu wt silap.kdg2 dok gurau2 pn aku x sengaja terkasar bahasa ke apa..mgkn dia ada terasa hati ngn aku ke apa..tp ni kan raya.,,,aku da beraya ngn dia,da bermaaf-maafan ngn dia...eemmm..mmg penat nk pikir lah psl ni,sb x tau apa punca nya dia jadi mcm tu..kdg2 rasa nk merajuk,xnak layan dia dah..tp dia kawan aku..aku pn da dewasa..so kena matang la kan...xleh la kawan cm budak2 n zaman2 sekolah dl..sebenarnya...aku rindu kan dia..rindu nk sembang2 ngn dia mcm dl..rindu nk kuar lepak2 ngn dia..rindu sume la kt dia..uuwwaaa....jgn la mcm ni my dear frenz...i luv u so much tau...

06 August 2011

RAMADHAN DATANG LAGI...:)

BISMILLAH....

Alhamdulillah,ramadhan kembali menggamit seluruh umat islam di atas muka bumi ini untuk mengerjakan ibadah puasa...bersyukur padamu Ya Allah,kerana skali lg aku diberi peluang untuk menunaikan ibadah puasa ini..apa yang paling menggembirakan adalah dapat berbuka bersama-sama keluarga tersayang.walaupn berbuka dlm suasana yg sederhana,namun nikmat kekeluargaan itu sgt2 besar...xmungkin dibeli dgn wang ringgit...aku sgt2 menghargai detik2 itu.yang pastinya aku masih berkesempatan berpuasa sebagai seorang yang SINGLE.huhuhu,yer la,selagi belum bergelar isteri,selagi itu lah aku mempunyai kesempatan utk berpuasa dgn keluarga aku..bila sudah bergelar isteri,mgkn situasinya agak berbeza...cuma kali ini 5 hari aku berpuasa di rumah sewa aku,bersahur dan berbuka bersama dgn teman serumah aku.bila hari khamis hbs jer keje terus aku balik umah keluarga aku..hari ini,sudah 7 hari umat islam berpuasa...selamat berpuasa dan sama2 lah kita menunaikan nya..perbanyakkan amalan dibulan yang mulia ini...