create your own banner at mybannermaker.com!

18 January 2011

kete baru??

see..bukankah ianya nampak sangat2 comel???



seatnya pn nampak xclusive...






sebenarnya dl aku minat gler ngn kete nih..n now pn aku stil lg minat kt kete kia picanto nih.xtau la nape,mgkn sb rekabentuknya yang sgt comel..bukan aku tidak bersyukur dgn kete aku skang ni (viva elite) cuma yer la..setiap org ada their own dream car right?nak kata dream car pn x der la sgt,sb kete nih biasa jer..cuma sb kete ni so cute..hihihi..dl mmg hjat dihati nk beli kete nih.pernah suarakan benda ni kt kazen aku,but dia kata better beli kete perodua @ proton jer la..senang nk dapat sparepart kl rosak ke apa..service maintanance pn x mahal..kl nak dibandingkan harga nya mmg la kete nih lebih mahal dari viva aku tu..viva aku tu harga dlm RM40k, kete kia picanto nih plak lebih kurang RM46k..beza 6k tu..huhuhu..monthly anggaran dlm RM500> la jgk kan..dari dl aku suka gler kete kaler merah..nampak garang but cute...aku beli viva putih coz kaler merah x der utk viva elite..sob..sob...sedihkan..aku pnh ckp kt mak aku, 1 dah if aku nk beli kete,aku juz nk kete kaler merah jer! hari tu lalu kt depan kdai kia,nampak banner tulis promosi tukar kete lama kepada kia picanto.wow, its look like my dream will come true...really??hahahaha..bincang ngn pkwe aku hr tu,dia kata mmg skang tgh promosi,ada les smpai 6 k, mean kete nih harga 40k je ke?aku pn x phm sgt lorr...so buat2 muka manja depan pakwe,belai2 dia ckit,ahaks(gediks gler) n adegan pujuk memujuk bermula..cm ni ayat dia.."abang,kete kia picanto tu comel kan,lagi2 kaler merah..agak2 blh trade in ke ngn kete viva ayang nih??dia kata blh,tp tgu lepas kete nih repair dl ekk...yesssssssssssss.hoyyyeeeeyyy...rasa nk melonjak2 jer,sib bek time tu dlm kete,kan bergegar plak kete..org ckp apa lak kan.hahaha..tiba2 dia bersuara..."tapi, tunggu la lepas kawin dl ekk kl nk tukar kete pn..."terus aku tarik muka masam mencuka mcm minum cuka nipah n muncung da leh sangkut hanger.menci..menci..menci!!!!kawin lambat lagi..eemmm...xper la,dapat tgk pic2 picanto nih pn jadi lah...insyaAllah kl ada rezeki lebih,kete nih pasti akan kumiliki jua..Amin.

2 comments:

  1. owh adik..toksah le tukar2 kete ni..tak berbaloi..pakai je ape yg ade..ade bende lain yg lebih pntg..harga kete pun bukannye makin naik mcm rumh ke tanah ke..pikir2kanlah..toksah nak buat muncung..nyampah akak tengok..hehehe..

    ReplyDelete
  2. oh kakak..tq so much 4 remind me..hehehehe..btl2, banyak lg benda lain yg lebih penting...kete tu hanya kete idaman,kl ada rezeki terlebih.tp mslhnya x pnh terlebih..asyik x ckup jer.huhuhu..(da x muncung dah)

    ReplyDelete