24 November 2009

Mencari ketenangan diri....

Semalam dia kol aku..lama kitorang sembang..mcm kebiasaan dan wlpn esok dia akan menjadi milik org, tp dia x berubah langsung..dia layan aku sama jer dengan dulu...dia kata dia sayangkan aku dan x kan tgl kan aku..Ya Allah, dugaan lagi..kenapa dia perlu mcm tu.adakah dia cuma kesian kt aku jer @ rasa bersalah, sebab tu dia ckp cm tu??...sume tu hanya dia dan Allah s.w.t yang tau..kl lah aku dapat menghalang ini semua dari berlaku...namun siapalah aku ni..aku hanya insan yg lemah..dan aku sedar aku sedang diuji..Ya Allah, Tabahkanlah hati hambaMu ini...Akan kuat kah lagi semangat aku ni utk berjumpa dengan dia??...

Aku tau dia sedang bahagia sekarang dengan keputusan yang dia ambil..Aku terlalu sayangkan dia..dan sudah pasti aku juga ingin melihat dia bahagia..tapi disebalik kebahagian dia, aku mengiringi dengan air mata dari jauh..Alangkah baiknya kl dia sanggup lepaskan aku..bagaimana aku nk berundur diri sedangkan dia x ingin nk lepaskan aku???...aku tau cm ner skalipn dia akan cari aku...aku x blh lari dari dia.

Aku ingin mencari ketenangan diri..aku x mau lagi hidup dalam kesedihan.aku juga ingin merasai kebahagian hidup aku sendiri..aku percaya setiap apa yg ditakdirkan utk aku psti akan ada hikmahnya nanti..Jodoh aku sudah ditentukan,cuma aku x tau siapa..andainya mmg btl jodoh aku dgn dia, aku harus redha..namun kl sebaliknya, aku juga harus redha.walau apa pn terjadi, hidup aku mesti diteruskan selagi aku bernyawa..cuma jiwa aku seolah2 sudah mati..aku seakan hanyut dlm dunia khayalan aku sendiri...jiwa aku terasa kosong.

apa pun aku ingin sekali mengucapkan selamat pengantin baru utk dia..tapi rasanya tidak akan terkeluar ayat tu dari mulut aku ni...aku hanya mampu mendoakan kebahagian dia dari jauh..Abang, semoga abang bahagia ke akhir hayat dengan insan yang abang pilih..Jadi lah suami yang baik, jangan sesekali menyakiti hati dia kerana dia sendiri sudah byk menderita..dia perlukan abang, kasih sayang abang..terima la dia seadanya..dan ayang harap dia juga akan menyayangi abang dengan seikhlas hati dia..

aku harap kepulangan aku ke kampung nanti, dapat menenangkan hati aku ni..aku tau biar aku sedih dan terluka sekalipn, wajah mak aku lah penawarnya..aku rindu nk bermanja dengan nya...rindu jugak kt anak buah aku, balkis n adik barunya..x sabar nk tgk..msti tembam cm balkis jugak...hope lepas aku balik semula ke kl,aku akan kembali tersenyum dan bahagia...

3 comments:

  1. masa terbaik untuk lupakan dia.. hihiks.. manis bahasa belum tentu manis di hati.. apa apa hal pun good luck

    ReplyDelete
  2. hurm..
    sedey gak..

    tabahkn hati..
    mayb mmg ade hkmahnye..
    segalenye da ditentukan oleh Allah..

    "Allah hilangkan matahari, kemudian datangkan kilat dan petir..puas kite cri mane
    matahari,rupenye Allah nk bg kite pelangi"

    H0pe fizah akn jmpeplangi tu ye..
    daaa xmau sedey2.. (=

    ReplyDelete