create your own banner at mybannermaker.com!

01 December 2009

semakin jauh...

Ku rela biar
betapa pun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Demi cinta tersembunyi hikmahNya pasti...

Aku cukup suka lagu dari Dato Ct tu, ku percaya ada cinta..Segalanya sudah berlaku, tanggal 26.11.2009. dia telah selamat diijabkabulkan dgn insan pilihan hatinya..selesai saja akad nikah, dia menghubungi aku..masa tu aku dlm kete, dlm perjalanan pulang ke kampung...dia memberitahu aku, semuanya da selesai..aku cuma mampu mengucapkan tahniah,dan berharap dia akan hidup bahagia selepas ni..walaupun hati aku terlalu pedih..air mata aku mengalir saat itu..alangkah indahnya jika aku la pengantin perempuan tu,tapi segalanya sudah ditentukan oleh yang Maha Esa..hati aku cukup terluka,semangat aku hilang..aku pnh bgtau dia,jiwa aku seakan2 da mati..hanya jasad sahaja yang tinggal..hari raya aku lalui dengan hati yg terlalu kecewa..x de siapa yg mengerti perasaan aku.
aku terlalu merinduinya..aku ingin sangat berjumpa dengannya namun dia seperti mengelak dari aku..hari demi hari, aku dapat merasakan seperti ada jurang yg luas terbentang di depan aku..seakan2 menghalang hubungan aku dan dia..andai aku teruskan jugak, pasti aku akan jatuh dlm jurang itu..dia sudah jarang menghubungi aku, sedangkan aku terlalu mengharap panggilan darinya..aku terus menanti dgn hati yg gelisah..alsan yg dia bagi sb dia terlalu sibuk selepas smgu bercuti..namun aku tau sebenarnya dia sudah tidak mahukan aku..dalam hati dia cuma ada isteri kesayangan dia sekarang..
aku seperti dapat merasakan dia mentertawakan kebodohan aku..kebodohan aku sb terlalu mempercayai kata2nya..dia tidak mungkin akan mengahwini aku..dan satu hari nt dia akan meninggalkan aku jugak..harapan aku hanya sia2..aku rasa sgt tersisih.aku terlalui merinduinya sedangkan dia cukup bahagia dan gembira bersama insan yg dia sayangi..
Ya Allah, Tabah kan la hati ku ini...sesungguh nya terlalu berat dugaan mu ini..apakah ini balasan di atas muka bumi ini atas segala dosa2 yang aku lakukan dahulu...

No comments:

Post a Comment